Rabu, 27 Desember 2017

KASIH IBU TIADA BATAS

    IBU adalah orang yang melahirkan kita ke dunia. Ibu mengasuh dan mendidik kita sejak kecil dengan penuh kasih sayang. Kasih ibu tiada batasannya dan tidak dapat dicari ganti . Ibu saya bernama Zaharah binti Mohd Ruslan. Beliau berusia 39 tahun.                                                                                                              
  Ibu saya seorang yang sederhana, selalu berbaju kurung dan berjilbab. Bagi saya ibu adalah wanita yang cantilk, bersopan santun dan periang. Ibu saya seorang suri rumah yang rajin dalam melakukan tugas-tugas seharian.                                                                           Pada hari Ahad, ibu akan memasak lauk pauk kegemaran kami sekeluarga. Selain itu, ibu saya pandai menjahit dan selalu menghabiskan masa lapangnya dengan menjahit baju-baju. Kami juga akan menonton televisyen bersama-sama.                                                                                                                    
      Saya sayang akan ibu saya dan berasa sangat kegembira apabila melihat ibu tersenyum. Saya akan belajar bersungguh-sungguh dan akan sentiasa membuatkan ibu gembira. Saya doakan semoga ibu berbahagia selalu. (Tulisan Arni Nadira Binti Mohamad Roslan, mahasiswa Fakultas Syariah dan Hukum UIN Sumut)

Tidak ada komentar:

Posting Komentar