Selasa, 02 Januari 2018

IBU TERSAYANG

IBUKU tersayang bernama "NUR MANI". Ialah yg telah membesarkan ku sampai saat ini dan kasih sayangnya kepadaku tak pernah putus sampai sekarang ini.
Ia adalah mahluk tuhan yg paling sempurna dimataku dan tak akan ada manusia yang sempurna selain IBU ku. Dia rela mengorbankan nyawanya untukku dan menjagaku ketika aku belum mengenal apa pun. Aku sangat menyayangi dia yg telah mati-matian menyelamatkan aku dan yang telah berkorban segalanya buat ku.
Ibuku sangat cantik walaupun agak pelit, cerewet dan galak. Tapi walaupun begitu, tak ada seorang ibu pun yang tak sayang pada anaknya dan semua itu ada baiknya untukku. Aku sangat menyayangi ibuku, Ibu ku adalah bagaikan malaikat tak bersayap yang pernah aku kenal dan tak ada manusia sebaik ibu.

Aku berterima kasih kepada engkau ya ALLAH yang telah menitipkan aku seorang malaikat penyelamat yang pernah aku temui di muka bumi ini. "YA ALLAH Aku ingin kau menjaga "DIA" sebagai mana dia menjaga ku dan merawat ku sewaktu aku masih tak berdaya waktu itu dan jaga DIA  ketika aku tidak didekatnya ya ALLAH".Akuu ingin sekali membahagia kan ibu yg telah membesarkan aku. (Yusuf Iskandar, Mahasiswa Fakultas Syariah dan Hukum UIN Sumut)

Tidak ada komentar:

Posting Komentar